Omokoroa -> Matamata

20 februari 2013 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Na het ontbijt spelen de kinderen nog even in de speeltuin. We gaan op pad. We weten nog niet helemaal waarheen. Morgen willen we naar Hamilton, maar vandaag nog niet. Dus we gaan ergens naar toe, tussen Omokoroa en Hamilton. We zullen wel even zien.

We rijden naar Waihi, dat ons inderdaad bekend voor komt. Daar zien we een mooie speeltuin, en dus is het tijd voor een stop. Als ze lekker spelen, kunnen we daar ook nog lunchen. Dat lukt. Net als we weer in de camper stappen om te gaan, begint het te miezeren. Heel kort. Dan is het weer droog.

Via een achterafweggetje maken we een kleine detour voor we weer op de hoofdweg naar Paeroa. Na Paeroa rijden we richting Te Aroha (been there, seen that). Na Te Aroha duiken we weer een binnenweg op om in Matamata uit te komen.

We zijn nu dus in Matamata, bij de rest van de wereld beter bekend als Hobbiton (van "The Lord Of The Rings"). Er is hier niks te doen, behalve een bezoek brengen aan de 3 hobbit-huisjes die voor de filmset gebouwd zijn, en vergeten zijn af te breken. Het gebouw van de i-site is in hobbit-style opgebouwd. Ergens moet een Gollum hangen... De i-site hebben we gezien. Verder zal het wel.

We zitten op de camping met Thermale baden (ja, alweer). Het is totale vergane glorie. Wel is het feest voor de kinderen. De eigenaar heeft een Quad (Scrambler voor Bob de Bouwer-fans). Quad's zie je hier heel veel. Al de hele vakantie roept minimaal 1 jongetje dat hij op een quad wil rijden. En nu is het moment daar! De eigenaar neemt alle drie de kinderen mee op een rondje over de camping. Wat zijn ze blij! Even later mag Tom ook het jonge geitje nog een flesje melk geven.