Raglan - Auckland - Hong Kong

28 februari 2013 - Hong Kong Int Airport, China

We hebben gepakt en gepakt. Vrijwel alles zit in de tassen. Hopelijk is het allemaal niet te zwaar.

Om half 10 rijden we weg. We hebben bijna 200 km voor de boeg. Kwart voor 12 komen we aan op het vliegveld. Het is bewolkt, maar nu lijkt het een klein beetje open te trekken. Het is wel 22 graden.

We leveren de auto in, betalen met de laatste dollars en checken in. Gelukkig kan het meisje aan de balie niet uit haar hoofd rekenen, waardoor de optelsom van het gewicht van onze 5 of 6 tassen haar niet goed afgaat. Volgens ons klopt het precies en dat vindt zij ook! Hierdoor hebben we een tas minder handbagage en dat is wel zo makkelijk, straks in Hong Kong.

Direct na het inchecken treffen we Frits/opa en Els/oma die in het zelfde vliegtuig naar huis reizen als wij. Zij blijven met hun bagage wel net binnen de marges ;-)

We eten wat op het vliegveld en lopen naar de gate. Al snel begint het boarden; na de business class mogen wij ("met jonge kinderen") eerst. Alles verloopt prima. Het vliegtuig is vol, maar vertrekt op tijd. Het is en blijft een lange zit. De kinderen kijken tv (films en disney-channel series) en spelen spelletjes op de machien voor hun neus. Een beetje kleuren, nog wat te snoepen bietsen bij het personeel. En zo gaat de tijd langzaam voorbij.

Anouk en Daan vallen nog even lekker een paar uurtjes in slaap. Ze missen het eten. Anouk wordt net wakker genoeg om zelf het vliegtuig uit te lopen. Daan slaapt nog half.

Het is hier half 9 in de avond bij aankomst (5 uur eerder dan Nieuw-Zeelandse tijd; 7 uur later dan Nederlandse tijd). We vliegen door om half 1 vannacht, plaatselijke tijd.