Rotorua -> Lake Taupo

23 december 2012 - Taupomeer, Nieuw-Zeeland

Daan zijn crocs zijn gisteren gescheurd. Dus op zoek naar iets nieuws. We rijden opnieuw langs Waiotapu, maar nu rijden we door richting Taupo. Halverwege lunchen we langs de weg bij een picknick-plekje. Naast ons stopt een auto...al weer Nederlanders. We delen de tafel, maar zij zijn met z'n tweeën een stuk eerder klaar dan wij.
Het is bewolkt, maar 25 graden. Wij klagen niet.

Vlak voor Taupo stoppen we om de Huka Falls te gaan bekijken. Dit is een lage waterval (slechts 9 meter), maar spectaculair door de grote hoeveelheid water die er doorheen stroomt.

We rijden door naar een camping aan de noordzijde van Lake Taupo (Acacia Bay) en komen daar heerlijk vroeg aan. We hebben een rustige middag. De zon komt weer wat door. De kinderen spelen in de speeltuin. Tom vindt al snel weer een vriendje, om mee te voetballen dit keer. Ze spelen met de auto's, met de lego, en met de puzzelboeken. Gewoon even lekker 'niks doen'.

Opnieuw trekt de bewolking open als de avond valt. En het lukt: de kinderen liggen om 8 uur in bed!

1. Florijn:
    23 december 2012
    Hoi Caatje,
    Laat je Joost ook een keer een foto van jou maken? Fijne kerstdagen in de zomer!
    Groetjes van ons allemaal.
  2. Neeltje:
    24 december 2012
    Even snel een Kerstgroet voor jullie allen en we volgen jullie op deze prachtige reis.Wout Neeltje
  3. Ines:
    24 december 2012
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en jullie reis op die manier te volgen. Wat een avontuur! Hele fijne kerstdagen,
    Ines
  4. Ines: